Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.nplg.gov.ge/handle/1234/300691
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКозловского, А.-
dc.coverage.spatialთბილისი (1936 წლის 17 აგვისტომდე ტფილისი), ოფიციალურად სსიპ „ქალაქ თბილისის მუნიციპალიტეტი“ (ს/ნ. 204521794; რეგ. თარიღი - 4 იანვარი, 2007) -დედაქალაქი და მუნიციპალიტეტი საქართველოში; 1922–1936 წლებში ერთდროულად იყო ამიერკავკასიის სფსრ დედაქალაქი; მდებარეობს აღმოსავლეთ საქართველოში, თბილისის ქვაბულში, მდინარე მტკვრის ორივე სანაპიროზე, ზღვის დონიდან 380-600 მ. სიმაღლეზე, ჩრდილოეთით ესაზღვრება საგურამოს ქედის სამხრეთი მთისწინეთი, აღმოსავლეთით - ივრის ზეგნის ჩრდილო-დასავლეთი მონაკვეთი, დასავლეთით და სამხრეთით კი - თრიალეთის ქედის განშტოებები. ქალაქს 502 კმ² ფართობი უჭირავს[4] და 1.152 მილიონზე მეტი მცხოვრები ჰყავს. თბილისი კავკასიის რეგიონის მნიშვნელოვანი ინდუსტრიული, სოციალური და კულტურული ცენტრია და ბოლო დროს ერთ-ერთი უმნიშვნელოვანესი სატრანსპორტო კვანძი ხდება გლობალური ენერგომატარებლებისა და სავაჭრო პროექტებისთვის (იხ. ბაქო-თბილისი-ჯეიხანის ნავთობსადენი და ბაქო-თბილისი-ერზერუმის გაზსადენი). ქალაქი ისტორიული აბრეშუმის დიდი გზის ერთ-ერთ მარშრუტზე მდებარეობს და მნიშვნელოვანი სავაჭრო/სატრანზიტო ცენტრის პოზიცია უჭირავს რუსეთის ჩრდილო კავკასიას, თურქეთსა და ტრანსკავკასიის სომხეთისა და აზერბაიჯანისრესპუბლიკების გადაკვეთაზე სტრატეგიული მდებარეობით. არც თუ ისე დიდი ხნის წინ თბილისი იყო გახმაურებული ვარდების რევოლუციის ეპიცენტრი, რომელიც ქალაქის თავისუფლების მოედანსა და მის შემოგარენში მოხდა 2003 წლის საპარლამენტო არჩევნების შედეგების გაყალბების გამო, და რომელსაც შედეგად იმდროინდელი საქართველოს პრეზიდენტის ედუარდ შევარდნაძის გადადგომა მოჰყვა.en_US
dc.date.accessioned2019-05-18T15:34:30Z-
dc.date.available2019-05-18T15:34:30Z-
dc.date.issued1989-
dc.identifier.urihttp://dspace.nplg.gov.ge/handle/1234/300691-
dc.descriptionКомплект открыток «Тбилиси». 18 сюжетов. ღია ბარათების ნაკრები "თბილისი". 18 ნაკვეთი.-
dc.description.abstractსაქართველოს ბანკის სათავო ოფისი (ყოფილი საავტომობილო გზების სამინისტროს შენობა) - 1975 წელს აიგო არქიტექტორების, ზურაბ ჯალაღანიასა და გიორგი ჩახავას პროექტის მიერ. ნაგებობა გამოირჩევა პოსტკონსტრუქტივისტული მოდერნისტული სტილით. ეს მონუმენტური შენობა, რომელსაც ნიუ-იორკ ტაიმსმა უწოდა „დასავლეთისთვის მოულოდნელი აღმოჩენა, რომელმაც მრავალი სტანდარტული კლიშე დაამსხვრია გვიანდელ საბჭოთა არქიტექტურაზე“, ამ პერიოდის ერთ-ერთი ყველაზე ღირსშესანიშნავი ნიმუშია თბილისში. 1980 წელს ამ შენობის პროექტირებისა და მშენებლობისათვის ავტორებს სსრკ-ის მინისტრთა საბჭოს პრემია მიენიჭათ. 2007 წელს შენობა საქართველოს ბანკმა შეიძინა.en_US
dc.language.isokaen_US
dc.publisherИздательство <Плакат>, Москва, Тип, изд-ва <Комуннар>en_US
dc.relation.ispartofseries10212608-
dc.subjectღია საფოსტო ბარათიen_US
dc.subjectსაავტომობილო გზების სამინისტროს შენობაen_US
dc.subjectЗдание Министерства автомобильных дорогen_US
dc.subjectMinistry of Motor roadsen_US
dc.subjectთბილისიen_US
dc.subjectТбилисиen_US
dc.subjectTbilisien_US
dc.subjectარქიტექტორი გიორგი ჩახვაen_US
dc.subjectარქიტექტორი ზურაბ ჯალაღანიაen_US
dc.subjectარქიტექტორი ა. კიმბერგიen_US
dc.subjectარქიტექტორი თ. თხილავაen_US
dc.subjectАрхитектор Г. Чахаваen_US
dc.subjectАрхитектор Зураб Джалаганияen_US
dc.subjectАрхитектор А. Кимбергen_US
dc.subjectАрхитектор Т. Тхилаваen_US
dc.subjectArchitect G. Chakhasaen_US
dc.subjectArchitect Zurab Dzhalaganiaen_US
dc.subjectArchitect A. Kimbergen_US
dc.subjectArchitect T. Tkhilavaen_US
dc.titleსაავტომობილო გზების სამინისტროს შენობა = Здание Министерства автомобильных дорог = Ministry of Motor roadsen_US
dc.title.alternativeსაქართველოს ქალაქებიen_US
dc.typeImageen_US
dc.rights.holderგიორგი ჩიქვანაიაen_US
Appears in Collections:ქალაქ ქუთაისის ილია ჭავჭავაძის სახელობის საჯარო ბიბლიოთეკა

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BARATI=0040b.jpgვერსო74.13 kBJPEGThumbnail
View/Open
BARATI=0040a.jpgრექტო164.17 kBJPEGThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.