Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.nplg.gov.ge/handle/1234/396624
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorნატრიაშვილი, თამაზ-
dc.contributor.advisorქავთარაძე, რევაზ-
dc.contributor.authorჭილაშვილი, გიორგი-
dc.date.accessioned2022-08-19T08:09:49Z-
dc.date.available2022-08-19T08:09:49Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://dspace.nplg.gov.ge/handle/1234/396624-
dc.description.tableofcontentsშესავალი --სადისერტაციო კვლევის თემატიკის აქტუალობა -- სამუშაოს მიზანი -- სადისერტაციო კვლევის ძირითადი ამოცანები -- კვლევის ობიექტი -- ნაშრომის მეცნიერული სიახლე -- ნაშრომის პრაქტიკული მნიშვნელობა -- დისერტანტის პირადი წვლილი წარმოდგენილ სადისერტაციო კვლევაში -- თავი 1. ლიტერატურის მიმოხილვა-- 1.1. წყალბადის ენერგეტიკის განვითარების პერსპექტივები, სამრეწველო მასშტაბით მიღებული წყალბადის რაოდენობა და ნაირსახეობები მიღების წესის ეკოლოგიურობიდან გამომდინარე -- 1.2. წყალბადის, როგორც შიგაწვის ძრავას საწვავის გამოყენების მოკლე ისტორიული მიმოხილვა -- 1.3. წყალბადის დიზელის დღემდე ცნობილი კვლევების ანალიზი და წარმოდგენილი განსხვავებული კონცეფციის, აირადი წყალბადის უშუალო შეფრქვევის დიზელის უპირატესობები -- თავი 2. კვლევა, შედეგები და განსჯა --2.1. აირადი წყალბადის უშუალო შეფრქვევის დიზელის მუშა პროცესის განხორციელების პრობლემები-- 2.2. წყალბადის დიზელის ცილინდრში ტურბულენტური მოძრაობის, ნარევის, წვისა და აზოტის ჟანგეულების წარმოქმნის პროცესების 3D მოდელის დამუშავება მოძრაობის რაოდენობის (ნავიე-სტოქსის), ენერგიის (ფურიე-კირხჰოფის), დიფუზიისა (ფიკის) და უწყვეტობის განტოლებების გამოყენებით და NOx-ების წარმოქმნის ქიმიური კინეტიკის (ზელდოვიჩის თერმული მექანიზმის) გათვალისწინებით -- 2.3. განტოლებათა სისტემის ამოხსნის რიცხვითი მეთოდის მოკლე აღწერა -- 2.4. წყალბადის დიზელის მუშა პროცესის კვლევის სატესტო ამოცანების ამოხსნის მაგალითები -- 2.5. წყალბადის და საბაზო დიზელის ტექნიკური მახასიათებლები და რიცხვითი გაანგარიშებისათვის საჭირო საწყისი ექსპერიმენტული მონაცემების შერჩევა -- 2.6. 3D მოდელის ვერიფიკაცია წყალბადის დიზელის ექსპერიმენტული ინდიკატორული დიაგრამის გამოყენებით -- 2.7. წყალბადის დიზელისა და საბაზო დიზელის სამუშაო პროცესების შედარებითი ანალიზი -- 2.8. კონსტრუქციული პარამეტრების (წვის კამერის ფორმა, ძრავას კუმშვის ხარისხი, კუმშვის ბოლოს ჰაერის დაგრიგალების ინტენსივობა, აირადი წყალბადის ფრქვევანას კონსტრუქცია - საქშენების დიამეტრი და რაოდენობა) გავლენა წყალბადის დიზელის ეკოლოგიურ და ეფექტურ მაჩვენებლებზე -- 2.9. რეგულირებადი პარამეტრების (ჰაერის სიჭარბის კოეფიციენტის, შეფრქვეული წყალბადის ციკლური დოზისა და მისი მიწოდების ხანგრძლივობის, შევსების პროცესში ჰაერის ტემპერატურის, საწვავის შეფრქვევის წინსწრების კუთხის) გავლენა წყალბადის დიზელის ეკოლოგიურ და ეფექტურ მაჩვენებლებზე -- 2.10. ტრადიციულ დიზელთან შედარებით საგრძნობლად გაუმჯობესებული ეკოლოგიური და ეფექტური პარამეტრების მქონე წყალბადის დიზელის კონსტრუქციული და რეგულირებადი ოპტიმალური პარამეტრების შერჩევა-- 2.11. წყალბადის დიზელის შესაქმნელად მეცნიერულად დასაბუთებული პრაქტიკული რეკომენდაციები -- 2.12. წყალბადის ძრავას ნამუშევარ აირებში აზოტის ჟანგეულების ნეიტრალიზაციის მეთოდი --დასკვნა -- გამოყენებული ლიტერატურის ნუსხა.-
dc.format.extent159 გვ.en_US
dc.language.isokaen_US
dc.publisherთბილისიen_US
dc.sourceწყალბადზე მომუშავე საავტომობილო დიზელის ეკოლოგიურობის ამაღლების შესაძლებლობების კვლევა ცილინდრში აზოტის ჟანგეულების წარმოქმნის პროცესების 3D მოდელის გამოყენებით/გიორგი, ჭილაშვილი; დის... დოქტ. აკად. ხარისხის.: /სამეცნ.ხელმძღვან.: თამაზ, ნატრიაშვილი; რევაზ, ქავთარაძე; საქართველოს ტექნიკური უნ-ტი., თბილისი; 2022-159 გვ. (საქართველოს პარლამენტის ეროვნული ბიბლიოთეკა, საარქივო ფონდი)en_US
dc.subjectტრანსპორტიen_US
dc.titleწყალბადზე მომუშავე საავტომობილო დიზელის ეკოლოგიურობის ამაღლების შესაძლებლობების კვლევა ცილინდრში აზოტის ჟანგეულების წარმოქმნის პროცესების 3D მოდელის გამოყენებითen_US
dc.typeThesisen_US
dc.rights.holderსაქართველოს პარლამენტის ეროვნული ბიბლიოთეკაen_US
Appears in Collections:ეროვნული ბიბლიოთეკის დისერტაციებისა და ავტორეფერატების ფონდი

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Disertacia_Ch.G..pdf3.71 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.