ამ ეგზემპლარზე გადასასვლელად გამოიყენეთ ეს იდენტიფიკატორი:
https://dspace.nplg.gov.ge/handle/1234/356517
სათაური: | საქართველოს სამხედრო გზა |
სხვა სათაური: | საქართველოს მხარეები |
ავტორები: | Альперта, М. Петрусова, Г. |
საკვანძო სიტყვები: | ღია საფოსტო ბარათი საქართველოს სამხედრო გზა Военно Грузинская дорога ფასანაურის გზაზე На пути к Пасанаури ღია წერილი Открытое письмо |
გამოცემის თარიღი: | 20-May-1955 |
გამომცემელი: | Москва. издательство |
Series/Report no.: | 3294; |
რეზიუმე: | საქართველოს სამხედრო გზა - ისტორიული სახელწოდება გზისა, რომელიც კავკასიონის მთავარ ქედზე გადადის ჯვრის უღელტეხილით (2395 მ) და ქ. თბილისს (საქართველო) ქ. ვლადიკავკაზთან (ჩრდილოეთი ოსეთი) აკავშირებს. სიგრძე 206 კმ. გაიხსნა 1899 წელს.ახალი გაფართოებული გზის მშენებლობა 1803 წელს დაიწყო, რაც ტვირთად დააწვა მთის მოსახლეობას, და მთიულეთის აჯანყების (1804 წელი) დაწყების ერთ-ერთი მიზეზიც გახდა. გზის მიმართულება სხვადასხვა დროს იცვლებო¬და, ბოლო პროექტით 1855 წელს ზემო მლთის აღმართის ტრასის მშენებლობა დაიწყო, რომელიც 1861 წელს დასრულდა. 1909 წლიდან კი თბილისსა და ვლადიკავკაზს შორის რეგულარული მიმოსვლა დაიწყო. ამჟამად საქართველოს სამხედრო გზა ჩვენი ქვეყნის ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი მაგისტრალია... საბჭოთა კავ¬ში¬რის დროს მისი რე¬კონ¬სტრუქ¬ცია რამ¬დენ¬ჯერ¬მე ჩატარდა (აიგო რკი¬ნა¬ბე¬ტო¬ნის ხი¬დე¬ბი და სხვა რთუ¬ლი ტექ¬ნი¬კუ¬რი ნა¬გე¬ბო¬ბე¬ბი). ზამთრის თვე¬ებ¬ში დიდ¬თოვ¬ლო¬ბი¬სა და ზვავ¬სა¬ში¬რო¬ე¬ბის გამო უღელ¬ტე¬ხილ¬ზე გზა უმე¬ტე¬სად ჩა¬კე¬ტი¬ლია. ცნო¬ბი¬ლია, რომ გზის მშე¬ნებ¬ლო¬ბა სა¬ერ¬თოდ დიდ ხი¬ფათ¬თან არის და¬კავ¬ში¬რე¬ბუ¬ლი. ორი საუკუნის წინ, ცხადია, საფრთხე უფრო სერიოზული იქნებოდა. ამიტომ მშენებლებს თითო კლდოვანი მონაკვეთის ქვეშ, გზის გაყვანა წლების განმავლობაში უხდებოდათ. ახალი მონაკვეთის გასაჭრელად, მუშуების თოკებით დაბმა და უფსკრულზე დაკიდებაც აუცილებელი ხდებოდა. |
აღწერილობა: | 1877-1878 წლებში რუსეთი-ოსმალეთის ომის დროს აღნიშნული გსამხედრო გზა აქტიურად გამოიყენებოდა ცოცხალი ძალის ჩრდილოკავკასიიდან ამიერკავკასიაში გადმოსაყვანად. 1888 წლისათვის საქართველოს სამხედრო გზის სრულ მონაკვეთზე განლაგებული იყო შემდეგი საფოსტო სადგურები, შემდეგში ცნობილი როგორც „სტანცია“. მაგისტრალი ბუნების სილამაზეს ბევრმა ქართველმა და უცხოელმა პოეტმა, მწერალმა და საზოგადო მოღვაწემ (ჭავჭავაძე, ყაზბეგი, პუშკინი, ლერმონტოვი, მაიაკოვსკი) უმღერა. მის შესახებ ბერძენი გეოგრაფი სტრაბონი და რომაელი მწერალი პლინიუსი ჯერ კიდევ I საუკუნეში წერდნენ. იგი ხშირად მოიხსენიება სხვადასხვა პერიოდის საქართველოს ისტორიულ ქრონიკებშიც... ამ გზიდან მოსულმა "თერგდალეულებმა" იმდროინდელი საქართველოს ცხოვრებაში რადიკალური ცვლილებები შეიტანეს. ასე რომ, ევროპისა და აზიის კვეთაზე არსებული საქართველოს სამხედრო გზა ერთ-ერთი ძველი და ისტორიული ადგილია, რომელსაც დიდი ისტორორიული და კულტურული მნიშვნელობა აქვს. |
მფლობელი: | ლოლიტა ჭოლაძე |
შესულია კოლექციებში: | ქალაქ ქუთაისის ილია ჭავჭავაძის სახელობის საჯარო ბიბლიოთეკა |
ფაილები ამ ეგზემპლარში:
ფაილი | აღწერილობა | ზომა | ფორმატი | |
---|---|---|---|---|
BARATI 0092 b.jpg | ვერსო | 77.62 kB | JPEG | ნახვა / გახსნა |
BARATI 0092 a.jpg | რექტო | 156.37 kB | JPEG | ნახვა / გახსნა |
საავტორო უფლება